Ogólnopolska giełda jachtów, łodzi i czarterów

Ekologiczne barki

Ekologiczne barki

1 Sty, 2018

Coraz częściej planując wypoczynek na wodzie myślimy nie tylko o ładnej okolicy i żeby było tanio. Zmęczeni hałasem miast i nieustannym pędem myślimy tez o ciszy i spokoju a także o tym, żeby swoją osobą jak najmniej zakłócać spokój natury. No i jak najmniej zanieczyszczać.

Wiadomo nie od dziś, że żeglowanie to aktywność cicha i przyjazna środowisku (no, chyba że nie wieje i musimy gdzieś podpłynąć na silniku). Jednak wielu wielbicieli turystyki wodnej zamiast żaglówek wybiera podróżowanie barką. Zwłaszcza po śródlądziu. Dzięki temu, korzystając z kanałów czy rzek można odwiedzić różne atrakcyjne miejsca. Barki na dodatek są komfortowe, zwłaszcza dla osób z dziećmi i nie wymagają posiadania żadnych licencji. Tyle, że pływa się nimi tylko i wyłącznie używając silnika.

Z myślą o tych, którzy lubią pływanie barką a chcieliby to robić…bardziej ekologicznie, firma Nicols postanowiła zbudować barkę z napędem elektrycznym. Pomysł zrodził się około dwóch lat temu. Voies navigables de France (VNF), instytucja odpowiedzialna za utrzymanie francuskich dróg wodnych szukała konstruktora, który zbudowałby łódź z silnikiem elektrycznym. Pozytywnie odpowiedział tylko Nicols, który był w stanie jeden ze swoich modeli, Sixto, dostosować do „zielonej” energii. Pozytywna odpowiedź była poprzedzona konsultacjami z agencjami współpracującymi z Nicolsem oraz klientami firmy. Okazało się, że osób, które wolałby skorzystać z „zielonej energii” jest bardzo dużo.

Nowa łódź, nazywana Sixto Green nie powoduje zanieczyszczeń. Silnik pracuje cicho, pozwalając cieszyć się pasażerom odgłosami natury i pluszczącej wody. Dzięki bateriom litowo-jonowym doładowanie silnika jest niezwykle proste i szybkie i jak twierdzi producent – wystarczy na to 2 godziny, które możemy poświęcić na przykład na lunch. W marinach znajdą się także stacje ładowania, do których osoby obsługujące Sixto Green mają pierwszeństwo.

Estivale Sixto Green, poza silnikiem elektrycznym, wyglądem, funkcjonalnością i wyposażeniem nie różnia się od tradycyjnych modeli Sixto z linii Estivale Nicolsa.  Ma trzy kabiny i dodatkowe miejsce do spania w mesie oraz dwie łazienki. Zmieści się na nim 6 do 8 osób (rekomendowane – 6). W wyposażeniu znajduje się lodówka  z zamrażarka, czteropalnikowa kuchenka i piecyk. Zbiornik wody mieści 1150 litrów, łódź zaopatrzona jest też w ster strumieniowy. Sterować łodzią można z kabiny albo górnego pokładu. Dla miłośników kąpieli na zewnątrz łódź zaopatrzona jest także w prysznic na pokładzie.

Pierwsze testy nowego modelu łodzi odbywać się będą w lutym 2018 roku w Alzacji. Lokalizacja jest nieprzypadkowa – Alzacja graniczy z Niemcami i Szwajcarią, krajami znanymi ze swojego ekologicznego podejścia. Pierwszy model Sixto Green będzie operował także w Alzacji, między tamtejszymi bazami Nicolsa w Saverne i Harskirchen.

Korzystanie z łodzi będzie ok. 15 % droższe od użytkowania silnikowego Sixto, ale, jak podkreśla Corinne Dufaud z firmy Nicols,  jest coraz więcej osób, dla których ważniejszy jest szacunek dla natury niż najniższa cena.

Estivale Sixto Green dla klientów będzie dostępna od kwietnia 2018 i początkowo wynajmować ją będzie można głównie na rejsy tygodniowe.

Monika Frenkiel

www.charternavigator.pl

Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Directory powered by Business Directory Plugin