Ogólnopolska giełda jachtów, łodzi i czarterów

JAK ZBUDOWAĆ WŁASNĄ MOTORÓWKĘ ?

JAK ZBUDOWAĆ WŁASNĄ MOTORÓWKĘ ?

1 Cze, 2017

Posiadaniu własnej motorówki nie musi oznaczać konieczności jej zakupu. Spełnienie marzeń o byciu armatorem jednostki pływającej, umożliwi podjęcie decyzji o samodzielnej budowie. Na początek warto rozważyć niewielką konstrukcję. Dzięki temu zmniejszymy koszty budowy, a poniesione wydatki mogą być rozłożone w czasie. Takie rozwiązanie wybrał bohater naszego artykułu, pan Wojciech Cieślik z Poznania, właściciel i budowniczy jednostki GLEN L SQUIRT noszącą nazwę DISCO VOLANTE.   

KONSTRUKCJA

GLEN L SQUIRT to jednostka dwuosobowa o konstrukcji sklejkowej, długości całkowitej 3,55 m napędzanej silnikiem zaburtowym o mocy 25 KM.  Niewielkie gabaryty pozwalają na wykonanie wszystkich prac w garażu lub niewielkim pomieszczeniu przydomowym. Na tym etapie prac, niezbędne jest posiadanie podstawowych zdolności niezbędnych do majsterkowania, które umożliwią przygotowanie i połączenie poszczególnych elementów konstrukcyjnych oraz poszycia.     

PRACE LAKIERNICZE I PRZYGOTOWANE POWIERZCHNI

Oblaminowane przy użyciu żywicy epoksydowej poszycia kadłuba kończy etap budowy i  pozwala rozpocząć prace lakiernicze. Jako pierwszy na kadłubie zastosowany zostaje podkład epoksydowy Lightprimer 5:1 Sea-Line®, który po matowieniu posłuży jak idealna baza dla szpachlówek epoksydowych wyrównujących powierzchnię.

Zastosowanie szpachlówek epoksydowych w tym miejscu jest niezbędne, gdyż są one odporne na działanie wody. Zastosowana podczas budowy szpachlówka epoksydowa lekka Sea-Line® pozwala na bardzo dokładne wyrównanie powierzchni. Czas pracy dla szpachlówki wynosi około 50 minut w 20°C.

Oszlifowaną wstępnie szpachlówkę ponownie malujemy w dwóch warstwach podkładem epoksydowym Sea-Line Lightprimer 5:1. Przed aplikacją lakierów poliuretanowych powierzchnię wyrównujemy papierami ściernymi.  Uzyskanie idealnie równej powierzchni, możliwe jest dzięki zastosowaniu pyły grafitowego lub lakieru kontrolnego.

Na powierzchnie pokładu, na którym pozostawiona zostanie widoczna struktura drewna, aplikujemy bejcę, a następnie podkład epoksydowy Woodprimer 10:4 Sea-Line®, aż do pełnego nasączenia drewna.

    

Powierzchnię pokładu wyrównujemy tradycyjne szlifując powierzchnię papierem ściernym.

PRACE LAKIERNICZE – FARBY NAWIERZCHNIOWE

Kiedy poszycie oraz pokład zostało już idealnie przygotowane, rozpoczynamy ostateczne prace lakiernicze. Na początek poszycie kadłuba malujemy farbą poliuretanową Sea-Line® 2:1 z dedykowanym rozcieńczalnikiem do aplikacji wałkiem / pędzlem. Kadłub DISCO VOLANTE będzie miał głęboki i wyrazisty kolor czarny.

Na pokład natomiast trafi lakier poliuretanowy Clear Coat Sea-Line® , który nie tylko zabezpiecza przed działaniem promieni UV ale podkreśla również idealny wygląd drewna.

  

PRACE LAKIERNICZE – POLEROWANIE NA DOPIESZCZENIE

Po zakończeniu prac lakierniczych wykonywanych tradycyjnymi metodami (wałkiem i pędzlem) powierzchnię możemy dodatkowo wypolerować używając systemu past polerskich Sea-Line® . Polerowanie podkreśli połysk oraz usunie drobne skazy lakiernicze (morka po wałku czy smugi po pędzlu)

    

NA WODZIE

Kiedy wszystkie prace zostaną zakończone, pozostaje cieszyć się posiadaniem wymarzonej, pięknej jednostki.

Każdemu kto zdecyduje się na samodzielną budowę nawet niewielkiej jednostki, po zakończeniu prac życzymy tradycyjnej stopy wody pod kilem.

Fotografie: Wojciech Cieślik

Redakcja: www.jachtowe.com.pl

Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Directory powered by Business Directory Plugin