Ogólnopolska giełda jachtów, łodzi i czarterów

MALOWANIE MOTORÓWKI

MALOWANIE MOTORÓWKI

1 Paź, 2016

czyli fotoreportaż z prac lakierniczych prototypu stalowej jednostki farbami Sea-Line

  • Przed przystąpieniem do prac lakierniczych powierzchnie stalowe zostały wypiaskowane, a spawy wygładzone szlifierką. Całą jednostkę oczyszczono oraz bardzo dokładnie umyto przy pomocy Cleaner / Zmywacz Sea-Line®.

 

  • W pierwszym etapie prac lakierniczych, powierzchnię zabezpieczono podkładem epoksydowym antykorozyjnym 4:1 Sea-Line®. Podkład aplikowano natryskowo w trzech warstwach o łącznej grubości 240 μm. Taka grubość gwarantuje odpowiednie zabezpieczenie powierzchni stalowej oraz aluminiowej przed powstawaniem oraz ewentualnym rozwojem korozji pod powłoką lakierniczą.

W celu uzyskania odpowiedniej tiksotropii, rozlewności, farby poliuretanowe oraz podkłady epoksydowe Sea-Line® wymagają uzupełnienia mieszaniny dedykowanymi rozcieńczalnikami. Szczegółowe informacje znajdują się w kartach technicznych. Karty można pobrać na stronie www.sea-line.eu.

Aplikowany na jednostce antykorozyjny podkład epoksydowy 4:1 został zmieszany z 35% rozcieńczalnika do systemów epoksydowych Sea-Line®.

  • W kolejnym etapie zmatowiono utwardzony podkład antykorozyjny i nałożono warstwę podkładu Lightprimer 5:1 Sea-Line z rozcieńczeniem 40%. Podkład Lightprimer 5:1 zagwarantował doskonale wyrównaną powierzchnię dla aplikacji farb poliuretanowych.
  • Burty, pokład oraz kokpit pokryły dwie warstwy farby poliuretanowej Sea-Line® w kolorze szarym (RAL 7000). Aplikacja natryskowa farby poliuretanowej z dedykowanym rozcieńczalnikiem do natrysku (45% rozcieńczalnika) pozwoliła uzyskać odpowiednią tiksotropię, rozlewność oraz lustrzany połysk na powierzchni.
  • Kolejny dzień prac poświęcono to malowanie farbami antyporostowymi. Przed rozpoczęciem aplikacji ponownie umyto powierzchnię pod linią wody wykorzystując Cleaner / Zmywacz Sea-Line®. Dno otrzymało dwie warstwy antyfoulingu ALU PLUS Sea-Line® w kolorze białym, nie zawierającego tlenków miedzi. Zastosowane w farbie biocydy nie powodują zmiany koloru w trakcie eksploatacji jednostki czyli niepożądanej zmianie barwy. Farba antyporostowa ALU PLUS może być również stosowana na aluminium, będąc jednocześnie do 30% skuteczniejszą w ochronie jednostek przed porastaniem (w porównaniu do klasycznych farb antyporostowych zawierających tlenki miedzi).
  • Po tygodniu prace lakiernicze zostały ukończone, a prototyp jednostki stalowej był gotowy do montażu silnika oraz wyposażenia. W tym czasie nastąpiło pełne utwardzenie podkładów epoksydowych a farba poliuretanowa w ostatnim dniu została także dodatkowo wypolerowana systemem polerskim Sea-Line®, uzyskując idealny połysk. Powierzchnia burt i pokładów została również zabezpieczona woskiem ochronnym S4.
  • Zabezpieczenie antykorozyjne oraz nowy image jednostki uzyskano wykorzystując materiały lakiernicze Sea-Line®.

Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Directory powered by Business Directory Plugin