Ogólnopolska giełda jachtów, łodzi i czarterów

JAK WYBRAĆ PRODUCENTA JACHTU MARZEŃ?

JAK WYBRAĆ PRODUCENTA JACHTU MARZEŃ?

8 maja, 2015

Wielu żeglarzy marzy o własnym jachcie. Bywa jednak, że te marzenia przeradzają się w koszmar, bo jacht który z pozoru wydawał się dobrej jakości sprzętem okazuje się bublem sprawiającym mnóstwo problemów. Na rynku jest wiele ofert zarówno jednostek nowych jak i używanych. Jak zatem, w ich gąszczu wybrać jacht, który stanie się spełnieniem marzeń? Marzeń o najlepszym, najbezpieczniejszym, niezmiernie wygodnym i precyzyjnie wykonanym jachcie. 

Nie ulega wątpliwości, że bez względu na rok produkcji niezmiernie istotne jest źródło z którego pochodzi jacht. W tej kwestii stocznie jachtowe mają zdecydowaną przewagę, bo tylko one mogą zagwarantować certyfikację jednostek, czyli jednocześnie bezpieczeństwo ich użytkowania. Profesjonalna stocznia posiada jednak znacznie więcej atutów, bardzo istotnych przy wyborze oferty. 

Poniżej prezentacja STOCZNI JACHTOWEJ NORTHMAN-producenta jachtów, które podbijają światowe rynki. Co cechuje stocznię?

Stawia na jakość. Działa bazując na nowoczesnych technologiach i doświadczonym zespole. Projektuje, wdraża i realizuje unikalne rozwiązania. Łamie standardy i wyprzedza oczekiwania, tworząc wyjątkowe projekty.

Produkowane jachty cechują się nautyką na najwyższym poziomie-co potwierdzają opinie polskich i zagranicznych żeglarzy, ale również dziesiątki nagród przyznanych przez czołowych ekspertów w branży, zarówno w kraju jak i za granicą.  Tworzy jednostki przeznaczone zarówno na śródlądzie jak i na wody morskie. Na regaty jak i do turystycznej żeglugi, a nawet na wyprawy dookoła świata (Maxus Solo Around). Wersje doskonałe do czarteru, ale też wymagające realizacje indywidualne (armatorskie). Oferuje wyłącznie najwyższą jakość, nie sprzedaje półfabrykatów co uniemożliwia pojawianie się na rynku niskich jakościowo kopii. Bazuje na najwyższej jakości osprzęcie.

Certyfikowane jachty

Produkowane jachty podlegają certyfikacji  przez Polski Rejestr Statków. Jednostki przygotowywane są również pod szczegółowe wymogi innych państw, jak i organizacji (np. odpowiednie kategorie Offshore Special Regulations wg ISAF).

Sprawdza, testuje i użytkuje stworzone jachty

Jachty są testowane w najtrudniejszych warunkach, m.in. na Morzu Północnym, Bałtyku i Śródziemnym, na oceanach Atlantyckim i Spokojnym, na Bałtyku, na trudnych akwenach śródlądowych w Polsce, Europie i Azji. Stocznia organizuje również firmowe rejsy po Bałtyku i śródlądziu. Na jachtach wyprodukowanych w stoczni bazuje flota ,,Ahoj Czarter”. Liczy ona ok. 100 jednostek i jest jedyną mazurską firmą czarterową posiadającą w swojej ofercie zdecydowaną większość nowych jachtów z segmentu wielkości od 6 m. do 10 m.. Dzięki współpracy dwóch firm stocznia ma możliwość dogłębnej analizy wprowadzanych na jachtach udoskonaleń i modyfikacji, zaś Ahoj Czarter ciągły dostęp do osprzętu jachtowego i wszystkich elementów wyposażenia oraz profesjonalnych usług stoczniowych. Jest to niezmiernie ważne w razie poważniejszej kolizji na szlaku, gdyż dzięki takiemu rozwiązaniu nie ma konieczności zakończenia rejsu, czyli skrócenia dla wielu jedynego urlopu w roku.

Opis technologii stoczni Northman

I. Bazowanie na ściśle określonym, spójnym ciągu produkcyjnym: natryskowe nakładanie żelkotu, laminowanie, montaż laminatów, montaż wyposażenia i osprzętu, zabudowa, instalacje, końcowa kontrola jakości, wydanie jachtu.

II. Stosowanie wielostopniowego systemu kontroli: warunków nakładania żelkotu, grubości żelkotu, jakości laminowania, poprawności montażu instalacji, szczelności każdej wyprodukowanej jednostki (w basenie z deszczownicą), kontrola trymu i działania instalacji (w warunkach naturalnego użytkowania na wodzie). Do kontroli jakości przywiązujemy szczególną wagę, dlatego stan wykonania każdego, nawet najmniejszego elementu jest sprawdzany już przed zamontowaniem przez indywidualnie przeszkoloną osobę – wysokiej klasy specjalistę. Bardzo istotna jest stała obecność projektanta (Jacka Daszkiewicza), zapewniającego oprócz przygotowywania i wdrażania nowych modeli jachtów również bieżący nadzór nad produkcją. Wszystkie udoskonalenia, modyfikacje i realizacje indywidualne są analizowane, akceptowane oraz wdrażane przez zespół projektowy, co gwarantuje spójność koncepcji, bezpieczeństwo  i uzyskanie zamierzonego efektu.

III. Korzystanie z najlepszych materiałów: żelkotów, żywic i zbrojeń czołowych producentów, wyłącznie nierdzewnych elementów montażowych, najwyższej klasy wodoodpornej, fornirowanej sklejki. Sklejka i elementy drewniane są zabezpieczane na całej powierzchni przed chłonięciem wody (również na sztorcach, czy też powierzchniach sklejanych) wysokiej jakości lakierami odpornymi na UV.

IV. Wykorzystywanie nowoczesnej, bezpyłowej, wielkogabarytowej kabiny natrysku żelkotu. Wysokiej klasy maszyna natryskowa oraz stosowana technologia pozwalają zachować zalecaną grubość żelkotu oraz uniknąć poważnych błędów technologicznych (np. pęcherzyków powietrza na wierzchołkach powierzchni anty ślizgowych). Stosowanie stałej kontroli warunków nakładania żelkotu (temperatura, wilgotność).

V. Wykonywanie laminatów odbywa się w nowoczesnej wyspecjalizowanej hali, zapewniającej warunki zgodne z najwyższymi wymogami technologicznymi (temperatura, wilgotność).

VI. Używanie łóż montażowych – każdy kadłub i pokład po odformowaniu jest umieszczany w specjalnie przy-gotowanym łożu montażowym. Jest to niezbędny etap produkcji, gdyż takie rozwiązanie zapewnia warunki   do prawidłowego utwardzenia laminatu, bez deformacji,  o założonym przez projektanta kształcie. W łożach montażowych przy użyciu wysokiej jakości klejów wklejane  są elementy konstrukcyjne zapewniające sztywność  i wytrzymałość laminatów kadłuba i pokładu. Stocznia nieustannie doskonali również techniki łączeń. W szczególności to najważniejsze – łączenie kadłuba z pokładem, aby zapewnić jego 100% szczelność i wytrzymałość.

VII. Precyzja cięcia. Wszystkie elementy sklejkowe, drewniane jak i te wykonane z najróżniejszych tworzyw wycinane są na numerycznym centrum obróbczym CNC. Zapewnia to wysoką precyzję wykonania poszczególnych elementów jak i całych zespołów.

VIII. Lakiernia bezpyłowa. Zapewnia uzyskanie doskonałej jakościowo powierzchni wszelkich elementów lakierowanych, odpornych na trudne warunki użytkowania.

IX. Wysoka dbałość o elementy kluczowe dla bezpieczeństwa i jakości użytkowania:

–  wzmocnienia stref dennych, mocowań balastów, podwięzi wantowych i innych stref konstrukcyjnych;

–  mocne i trwałe urządzenia sterowe;

–  mocne i trwałe urządzenia mieczowe, bez zbędnych luzów o wysokim komforcie użytkowania (profesjonalne łożyskowane rolki w układach podnoszenia);

–  wkładki wewnętrzne do mocowania balastu  wewnętrznego, wykluczające jego kontakt z wodą;

–  wysokiej jakości olinowanie (stałe i miękkie);

–  niezawodne trwałe układy instalacji bazujące na komponentach od najlepszych producentów.

Jak widać na stworzenie wyjątkowego i bezpiecznego jachtu ma wpływ wiele czynników, zatem jeśli zależy nam na jakości i bezpiecznej jednostce, niska cena zakupu nie powinna być jedynym wyznacznikiem. Nie wystarczy tutaj tylko pasja w dłoniach, gdyż bez doświadczenia i dobrego zaplecza technologicznego stworzenie jachtu na miarę marzeń klienta staje się nierealne. 

Tekst przygotowany na podstawie informacji ze strony www.northman.pl

DSC_5643 (1)_Ania_Mart.rozjaśniony

Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Directory powered by Business Directory Plugin