Ogólnopolska giełda jachtów, łodzi i czarterów

KOMPENDIUM WIEDZY czyli ABC konserwacji i naprawy jachtów oraz łodzi

21 marca rozpoczęła się wiosna. Pierwsze promienie słońca i coraz wyższe temperatury obudziły w żeglarzach, motorowodniakach, wszystkich kochających wodę wspomnienie ubiegłego sezonu. Jednak poza wspaniałymi wspomnieniami zrodził się niepokój, dłużej nie sposób już zwlekać z wykonaniem niezbędnych napraw, usunięciem usterek, wykonaniem mniejszych lub większych remontów.

Gdy już zapadła decyzja „rozpoczynamy pracę”, wraz z nią pojawiły się dylematy i pytaniami:

– jakiej gradacji papier ścierny jest potrzebny?

– jak oczyścić narzędzia przed pracą?

– jakich materiałów użyć?

– które będą najlepsze?

– malować czy może tylko polerować?

– jak najszybciej i najlepiej usunąć usterkę?

– to zbyt trudne, może jednak zrobić to jesienią?

– może jednak ktoś podpowie jak to zrobić?

Każdej wiosny wielu z nas staje przed tym problemem, gdzie i jak zdobyć potrzebne informacje? Szukamy w książkach i prasie, pytamy znajomych, zagadujemy zaprzyjaźnionych szkutników, zaglądamy w końcu do internetu. Przeszukując fora znajdujemy wiele informacji, przydatne ale też niektóre niedorzeczne i przeczące zdrowemu rozsądkowi, inne przywołują często stare nieaktualne już techniki i materiały.

Wszystkie Państwa kłopoty z tym związane, skłoniły nas do stworzenia nowego portalu internetowego, będącego swoistym ABC wiedzy o konserwacji i naprawie jachtów oraz łodzi. Materiały w nim zawarte dotyczyć będą problemów z:

  • przygotowaniem powierzchni,

  • laminowaniem,

  • szpachlowaniem,

  • malowaniem,

  • osmozą

  • polerowaniem.

Opracowania zawierać będą również informacje o materiałach niezbędnych podczas wykonywania prac. Priorytetem jednak będzie rzeczowe omówienie problemu, cyt.:

Aplikacja natryskiem wymaga odpowiednio przygotowanego pomieszczenia. Jeżeli łódź malujemy natryskowo w „nie do końca przystosowanym” hangarze z betonową posadzką, warto przed malowaniem zlać podłogę wodą, w celu zatrzymania na niej kurzu, ale wtedy pamiętamy, by nie przekroczyć zalecanej wilgotności powietrza podczas malowania. Jeżeli malujemy na otwartym powietrzu, pamiętamy by powierzchnia nie była bezpośrednio narażona na działanie promieni słonecznych, gdyż może to spowodować poważne uszkodzenia powłoki lakierniczej.

Po utwardzeniu podkładu, w razie potrzeby powierzchnię szlifujemy papierem ściernym o gradacji P320 – P400 (maszynowo na sucho). Usuwając wszystkie zacieki, nierówności, etc., oczyszczamy i odtłuszczamy za pomocą zmywacza , by uzyskać idealne podłoże do nałożenia warstwy nawierzchniowej

Ważnym dla nas problemem, z którymi borykają się Państwo przed rozpoczęciem remontu, jest określenie zapotrzebowania na materiały lakiernicze. Dlatego w portalu powstał KALKULATOR FARB. Pozwala on w szybki i prosty sposób obliczyć przybliżoną powierzchnię przeznaczoną do remontu, równocześnie podając z dużą dokładnością ilość farb, podkładów, lakierów niezbędnych do przeprowadzenia remontu w wybranym systemie.

Postaramy się również umieszczać sukcesywnie przygotowywane przez naszą redakcję materiały, jak:

  • filmy instruktażowe,
  • galerie napraw – szczególnie tych wykonanych przez Państwa,
  • opracowania nowy zagadnień.

Pozostawiając do Państwa dyspozycji możliwość komentowania zamieszczonych artykułów, chcemy zachęcić do wywoływania konkretnych tematów, które wymagają wyjaśnienia. Dołożymy wszystkich starań, by odpowiedzi na takie tematy pojawiły się najszybciej jak to możliwe.

Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Directory powered by Business Directory Plugin