Ogólnopolska giełda jachtów, łodzi i czarterów

Ręczny GPS na morze i Mazury

Ręczny GPS  na morze i Mazury

4 Lis, 2012

Prędkość i głębokość to podstawowe informacje niezbędne do bezpiecznej żeglugi. Jeśli do tego możemy dodać nawigację satelitarną przy użyciu map cyfrowych, żeglowanie stanie się jeszcze bardziej bezpieczne. GPS z mapą zdecydowanie zwiększa poczucie bezpieczeństwa zwłaszcza podczas pływania nocą. GPSMAP 78 to niezatapialne i wodoszczelne urządzenie doskonałe dla entuzjastów żeglarstwa, wędkarstwa i innych sportów wodnych. Kolorowy wyświetlacz (65 tys. kolorów) o przekątnej 6,6 cm doskonale sprawdza się w każdych warunkach, także w pełnym słońcu. Urządzenie z wbudowaną mapą bazową całego świata umożliwia również wgrywanie szczegółowych map samochodowych, topograficznych, rastrowych oraz zdjęć satelitarnych.

Do urządzenia GPSMAP 78s wgrać można wiele map, które są dostępne za darmo przy zakupie odbiornika lub do nabycia u producenta.

Do jednego odbiornika możemy jednocześnie wgrać mapy żeglarskie, topograficzne, morskie lub samochodowe. Następnie możemy wybrać mapę, która będzie nam najbardziej odpowiadać w zależności od okoliczności.
Urządzenie może zostać połączone z czujnikiem głębokości i dzięki temu spełniać funkcję podstawowego instrumentu wskazującego prędkość, głębokość i temperaturę. Przetwornik może być zasilany prądem od 9 do 33 V. Pobór prądu max. 2W

Monataż urządzenia
Urzadzenie może być zamontowane w uchwycie lub po prostu przyklejone taśmą dwustronną (ewentualnie na rzep) do ściany nadbudówki. Rozwiązanie to będzie możliwe, jeśli do urządzenia nie będą podłączone kable zasilania i ewentualnie przetwornika głębokości.

Mapy na Mazury – jaką wybrać?
Do urządzenia GPSMAP 78s można wgrać wiele map żeglarskich, topograficznych czy samochodowych. Mapa rastrowa jest zwykłą papierową mapą, którą można zeskanować i po skalibrowaniu wgrać do urządzenia GPSMAP 78s.

GPS na regaty

Obserwacja zmiany prędkości jachtu podczas trymowania
żagli będzie na pewno pomocne w trakcie regat, gdzie liczą się nawet minimalne różnice prędkości, które jest trudno wyczuć bez wskaźnika prędkości. Po regatach można przeanalizować zarejestrowany ślad w komputerze i sprawdzić maksymalne prędkości, porównać czasy wykonanywanych manewrów i dokładnie obliczyć czas stracony na popełnionych błędach. Urządzenie może rejestrować przebyty ślad z częstotliwością nawet co sekundę. Po podłączeniu nawigacji do komputera można wyświetlić zapisany ślad w aplikacji BaseCamp i analizować np. prędkość łodzi na poszczególnych etapach, sprawdzić jaki jest rzeczywisty kąt martwy łodzi przy różnej sile wiatru. Jest to niezwykle cenna wiedza dla zawodników startujących w regatach.

Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Directory powered by Business Directory Plugin